OPIS
Za nami pierwsze lata reformowania edukacji. Wprowadzone zmiany można oceniać różnie, ale reforma faktycznie stworzyła warunki, w któ-rych możliwa stalą się eksplozja setek programowych i podręcznikowych inicjatyw. Dużo szybciej niż przewidywało Ministerstwo Edukacji Narodo-wej rynek został zasypany różnymi publikacjami - często nowoczesnymi, ciekawymi i atrakcyjnymi. Zróżnicowanie na rynku podręczników jest niewątpliwie wielkim bogactwem zreformowanej szkoły. Jest też, choć wydaje się, że nie tak często jak na początku reformy, pozytywnie oceniane przez większość sondowanych rodziców i nauczycieli. Bowiem, jak uzasadniają oceniający, wreszcie zaistniała możliwość dostosowania tego, co się dzieje w szkole, do możliwości i potrzeb uczniów, do predyspozycji możliwości nauczyciela, warunków organizacyjnych i technicznych szkoły, potrzeb środowiska lokalnego. Różnorodność ta stanowi trudne wyzwanie dla wielu wydawców i nauczycieli. Stąd aż tak wielu wydawców postanowiło ich wesprzeć, publikując rozkłady materiału nauczania, poradniki czy przewodniki metodyczne, scenariusze lekcji, zeszyty ćwiczeń, zbiory zadań, zestawy sprawdzianów, testów, leksykony, słowniki, materiały przygotowujące do sprawdzianu czy egzaminów.