OPIS
Książka stanowi opracowanie z serii Klauzule umowne w obrocie gospodarczym, wydawanej wspólnie z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego, działającym przy Uniwersytecie Jagiellońskim. W ramach tego cyklu omawiane są klauzule dotyczące różnych umów z zakresu prawa cywilnego i handlowego.
W niniejszym opracowaniu zanalizowano ogólne założenia i pojęcia reżimu odnoszącego
się do umów konsumenckich, regulowanych przede wszystkim przez przepisy ustawy
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Autorka omawia m.in. liczne obowiązki sprzedawcy dotyczące udzielenia konsumentowi
informacji o towarze i warunkach umowy z nim zawieranej (również w wypadku sprzedaży na odległość lub gdy umowa sprzedaży podlega regulacjom ustawy o kredycie konsumenckim), a także przysługujące kupującemu prawo odstąpienia od umowy. Ponadto przedstawia klauzule dotyczące w szczególności przedmiotu sprzedaży i ceny, wydania i dostarczenia towaru oraz przejścia ryzyka jego utraty i zniszczenia, praw i obowiązków stron umowy
zawartej na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa, gwarancji, realizacji uprawnień
konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową bądź właściwości sądu w sporach
z konsumentami.
Praca przeznaczona jest zarówno dla prawników praktyków, jak również – ze względu
na zawarte w niej szczegółowe objaśnienia i praktyczne informacje – dla wszystkich uczestników obrotu konsumenckiego.