OPIS
Książka zawiera dyskusję teoretyków na temat kształcenia nauczycieli przyszłej szkoły, opartą zarówno na wiedzy naukowej, światowych i europejskich raportach edukacyjnych, pracach prognostycznych ośrodków studiów nad przyszłością świata, a także własnych przemyśleniach
i doświadczeniach w zakresie kształcenia nauczycieli.
Dyskusja przebiega na trzech płaszczyznach. Pierwsza dotyczy rozważań o charakterze strategicznym (m.in. funkcje nauczyciela w kontekście reformy systemu edukacji w Polsce, edukacja nauczycieli przyszłej szkoły, model treści kształcenia nauczycieli zgodnie z założeniami personalizmu – społeczne relacje „być” i „mieć”, modele doświadczeń liderów edukacyjnych USA).
Drugi obszar zagadnień wiąże się z czynnikami warunkującymi efektywność pracy nauczyciela (sytuacja zdrowotna nauczyciela, rola psychologii w kształceniu nauczycieli, efektywność studiów
w trybie zaocznym). W trzecim obszarze tematycznym Czytelnik znajdzie m.in. artykuły poruszające problematykę pedagogiki zabawy, znaczenia inteligencji emocjonalnej dla praktyki zawodowej nauczycieli, narzędzi IT, edukacji regionalnej i przyrodniczej.
W prezentowanych artykułach zawarto wiele cennych przemyśleń i sugestii, które mogą się przyczynić do wzmocnienia twórczego potencjału zarówno teoretyków, jak i praktyków edukacji.