OPIS
ry i zabawy urozmaicają zajęcia przedszkolne, a także mobilizują do wysiłku
umysłowego związanego ze zdobywaniem wiedzy matematycznej, do samodzielnego jej
odkrywania, by w momencie systematyzowania wiedzy dziecko mogło powiedzieć:
przecież ja to znam, tylko nie wiedziałem, że to się tak nazywa.
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i rodziców dzieci w wieku
przedszkolnym. Z opracowania mogą skorzystać również terapeuci pracujący z
uczniami edukacji wczesnoszkolnej mającymi trudności w uczeniu się matematyki. W
książce zaprezentowano 30 gier i zabaw dydaktycznych, w większości w kilku
wersjach, których reguły są proste, co umożliwia skoncentrowanie uwagi na
osiąganiu celów.
Prezentowane gry i zabawy dydaktyczne mają na celu:
wstępne kształtowanie pojęcia liczby w zakresie 10,
przygotowanie do dodawania i odejmowania w zakresie 10,
wyposażenie dzieci w intuicje potrzebne do rozumienia pojęć geometrycznych
wprowadzanych w szkole.
Każda propozycja jest poprzedzona opisem celów
dydaktycznych, jakie można osiągnąć poprzez zabawę.
Do pobrania fragment książki w formacie pdf
http://www.tropy.pl/download/cyt/1222760636.pdf