OPIS
Celem publikacji jest wskazanie, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując pracowników do funkcjonowania w zróżnicowanym kulturowo środowisku, by zderzenie odmiennych poglądów, przekonań, systemów wartości, perspektyw postrzegania, schematów odczuwania, myślenia oraz wnioskowania nie prowadziło do istotnych zaburzeń w obrębie procesu komunikowania się, a w efekcie do spadku efektywności współdziałania osób wywodzących się z różnych środowisk narodowych i kulturowych.
Główne z omawianych zagadnień to:
* zarządzanie w warunkach zróżnicowania kulturowego organizacji
* proces komunikowania się i jego modelowe ujęcia
* kulturowy wymiar komunikowania się - zależność kultury i komunikacji
* efektywność procesu komunikowania się w organizacji
* szkolenia komunikacyjne - ich rola i zasady projektowania.
Książka powstała z myślą o praktykach zarządzania - menedżerach, trenerach, pracownikach organizacji wielofunkcyjnych, ekspatach, a także nauczycielach akademickich i studentach, którzy są zainteresowani problematyką funkcjonowania organizacji w warunkach różnorodności kulturowej.