OPIS
W najlepszym wypadku tylko jedna na dziesięć firm jest w stanie utrzymać stały wzrost. A rynki kapitałowe wymagają, aby wszystkie przedsiębiorstwa bezwzględnie dążyły do niego i bezlitośnie karzą te, którym się nie powiodło. Dlaczego tak trudno utrzymać trwały, ciągły wzrost? O dziwo, wcale nie z powodu braku wspaniałych pomysłów lub uzdolnionych menedżerów. I nie dlatego, że gusta klientów są zbyt zmienne, a innowacje mało przewidywalne. Według Claytona M. Christensena i Michaela E. Raynora innowacje zawodzą, ponieważ przedsiębiorstwa nieświadomie pozbawiają je przełomowego potencjału, zanim jeszcze ujrzą one światło dzienne. Czerpiąc z lat pogłębionych badań i korzystając z przykładów przedsiębiorstw z wielu branż, Christensen i Raynor wykazują, że innowacja może być przewidywalnym procesem, który generuje trwały, rentowny wzrost.