OPIS
Zrobić Ratnera (doing a Ratner) – powiedzenie, które na trwałe weszło do języka angielskiego (po fatalnej mowie Geralda Ratnera w Instytucie Dyrektorów w 1991 r.), jako określenie do szczętu kompromitującej wypowiedzi, ekstremalnej gafy podczas publicznego wystąpienia.
Po ponad 25 latach handlu biżuterią Gerald Ratner stał się dzięki spektakularnym sukcesom powszechnie znany jako jeden z najzdolniejszych biznesmenów pokolenia. Zbudował niezwykle dochodową firmę jubilerską o zasięgu międzynarodowym, która obracała milionami funtów i posiadała sklepy pod tak znanymi szyldami, jak Ratners, H. Samuel, Ernest Jones czy Watches of Switzerland. Zaproszenie do wygłoszenia przemówienia w Royal Albert Hall na dorocznej konferencji Instytutu Dyrektorów w Londynie było wielkim zaszczytem i miało stanowić ukoronowanie dwóch dekad poświęconych na budowę biznesowego imperium. Jednak żarty na temat jakości sprzedawanych przez niego towarów stały się obiektem ataku mediów, a ich skutek okazał się dalekosiężny.
Gerald Ratner pracował nad tą książką z pisarzem i dziennikarzem Jo Monroe.