OPIS
Ćwiczenia tu zaproponowane są przeznaczone dla dyslektyków z klas IV–VI, ale z powodzeniem można je wykorzystywać w klasach ponadpodstawowych. Ich zaletą jest to, że uczeń może jednocześnie ćwiczyć naukę biegłego czytania i utrwalać ortografię. Wprawki wyrazowe zaczynają się od najprostszych sylab. W dalszej kolejności następują wyrazy dwu-, trzy- i czterosylabowe. Dyslektyk ma możliwość ćwiczenia języka i wymowy poprzez specjalnie do tego dobrane wyrazy o różnej budowie słowotwórczej. Pod koniec każdej partii wyrazów z daną trudnością znajdują się wprawki wyrazowe i tekstowe do czytania, w których dłuższe lub trudniejsze wyrazy są podzielone na sylaby” (ze Wstępu). Ćwiczenia są podzielone według trudności ortograficznych na „ó”, „u”, „ż”, „rz”, „ch”, „h”, „ą”, „om”, „ę”, „en” i „on”.