Słucham. Rozmowy o telefonie zaufania.

OSZCZĘDZASZ 20,09 ZŁ

okładka

Słucham. Rozmowy o telefonie zaufania.

40% taniej
Inpost Paczkomaty 24/712,99 zł
Kurier Inpost12,99 zł
Kurier FedEx13,99 zł
Odbiór osobisty0 zł

Przy płatności za pobraniem do ceny wysyłki należy doliczyć5,00 zł

Wysyłka zagraniczna

Dostępność: 1 dzień roboczy

OPIS

Tu każda rozmowa jest na wagę życia.

Media regularnie donoszą o rosnącej liczbie osób potrzebujących wsparcia psychicznego oraz o nieproporcjonalnie małej liczbie specjalistów, którzy mogliby go udzielić. Ten problem potwierdzają dane towarzystw naukowych, lekarze oraz sami pacjenci. Jednak istnieje też forma pomocy, o której mówi się zdecydowanie za mało. Jest nią telefon zaufania – szansa otrzymania profesjonalnej konsultacji, po którą należy „tylko” zadzwonić.

W jaki sposób mówić o problemie, aby mieć pewność, że będziemy dobrze zrozumiani?

Co sprawia, że rozmowa z konsultantem telefonu zaufania jest skuteczna, pomimo odległości dzielącej go od rozmówcy?

Jak towarzyszyć komuś w szukaniu wyjścia z trudnej sytuacji?

Odpowiedzi na te oraz wiele innych ważnych pytań znajdziemy w rozmowie Lucyny Kicińskiej, koordynatorki telefonów zaufania, oraz Michała Dobrołowicza, dziennikarza zajmującego się tematyką polskiego systemu ochrony zdrowia oraz profilaktyki.

„Słucham. Rozmowy o telefonie zaufania” to pozycja dla każdego, kto naprawdę chce rozmawiać – mówić, aby zostać zrozumianym, i słuchać tak, aby być wsparciem.

Lucyna Kicińska - koordynatorka strefy pomocy serwisu Życie Warte Jest Rozmowy (www.zwjr.pl), ekspertka Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym działającym w Instytucie Psychiatrii i Neurologii. Od 2004 roku związana z organizacjami pozarządowymi specjalizującymi się w pomocy telefonicznej i online dzieciom i dorosłym w trudnych sytuacjach życiowych. Jest członkinią Prezydium Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego oraz Zespołu Roboczego ds. Prewencji Samobójstw i Depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego Ministerstwa Zdrowia. Prowadzi szkolenia dotyczące m.in. komunikacji, profilaktyki ryzykownych zachowań dzieci i młodzieży, zapobiegania autoagresji i samobójstwom.

Michał Dobrołowicz - doktor nauk społecznych (doktorat na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego w 2021 roku), od 2008 roku dziennikarz radiowy (od 2015 roku w RMF FM), stały współpracownik magazynu „Plus Minus” – weekendowego wydania dziennika „Rzeczpospolita”. Regularnie przygotowuje materiały radiowe na temat polskiego systemu ochrony zdrowia oraz profilaktyki. Jest laureatem m.in. nagrody Zdrowe Pióro (2018),nagrody Priorytety w Ochronie Zdrowia oraz wyróżnienia w kategorii „Promocja zdrowia w mediach” w konkursie „Perspektywy medycyny” organizowanym przez Światowe Centrum Słuchu oraz Polską Akademię Nauk, zdobył tytuł Dziennikarza Medycznego Roku (2022). W grudniu 2023 roku został odznaczony przez ministra zdrowia odznaką honorową „Za zasługi dla ochrony zdrowia”.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:135x210 mm
  • Liczba stron:248
  • Oprawa:miękka ze skrzydełkami
  • ISBN-13:9788383910840
  • Data wydania:25 luty 2025
  • Numer katalogowy:633460

RECENZJEjak działają recenzje?

Telefon zaufania

" [...] Ważne jest to, by każda osoba w kryzysie miała szansę zadzwonić do kogoś, kto nie zbagatelizuje jej problemu. [...]" Czy wiecie, do czego służy telefon zaufania i jak powinni zachowywać się konsultanci odbierający taki telefon? Jeżeli tego nie wiecie, to śmiało sięgnijcie po reportaż "Słucham. Rozmowy o telefonie zaufania" autorstwa Lucyny Kicińskiej i Michała Dobrołowicza. Jest to ważna książka. Każdy powinien ją przeczytać. Dzięki niej uświadomiłam sobie, jak mało wiedziałam o telefonie zaufania. Myślałam, że każdy empatyczny człowiek może zostać konsultantem i wysłuchiwać innych. Nie wiedziałam, jak bardzo się myliłam. Dowiedziałam się, między innymi: jakich pytań nie zadawać i jak rozmawiać, żeby jeszcze bardziej nie pogorszyć sytuacji. Praca konsultanta telefonu zaufania jest bardzo ważna, ale też bardzo psychicznie wyniszczająca, dlatego nie każdy człowiek nadaje się do tej pracy. Podczas rozmowy trzeba się skupić na dzwoniącym, a nie na sobie. W sytuacji zagrożenia życia trzeba dzwonić po pomoc. Dzięki temu można uratować ludzkie życie. Niektóre rozmowy są bardzo trudne, ale trzeba je jakoś przejść i wspólnie z dzwoniącym wytyczyć jakąś ścieżkę wyjścia z trudnej sytuacji. Na początku trzeba zadać pytanie czego oczekuje od konsultanta. Pamiętajcie — konsultant telefonu zaufania nie jest doradcą. Nie może doradzać innym, ponieważ nie zna całej szerszej sytuacji. Wie tylko tyle, ile powiedział mu rozmówca. Najbardziej irytują mnie ludzie, którzy dzwonią do telefonu zaufania i robią sobie jaja z konsultantów. Blokują linie potrzebującym. Dzięki książce "Słucham. Rozmowy o telefonie zaufania" zrozumiałam, jak rozmawiać z innymi, żeby zostać wysłuchaną i jednocześnie nie urazić innych, oraz jak słuchać, aby lepiej wspierać moich rozmówców. Dziękuję Lucynie Kicińskiej, że podzieliła się z nami swoim wieloletnim doświadczeniem jako konsultantka telefonu zaufania i dała cenne wskazówki, oraz Michałowi Dobrołowicza za dobre pytania. Warto przeczytać ten reportaż. W razie problemów nie bójcie się zadzwonić do telefonu zaufania. Rozmowy są anonimowe. Kilka ważne numerów wartych zapamiętania: 116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 800 12 12 12 - dziecięcy telefon zaufania rzecznika praw dziecka 116 123 - kryzysowy telefon zaufania dla osób dorosłych Warto również zajrzeć na stronę: www zwjr pl Pamiętajcie, nie bójcie się rozmawiać z innymi o dręczących was problemach, to może uratować wam życie.

Autor: Mommy_and_books  Data: 24.03.2025

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2025 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2025 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher