OPIS
Co zrobić, aby uczeń czytał lektury w sposób uważny i krytyczny? Aby potrafił selekcjonować, przetwarzać i wykorzystywać informacje z tekstu? Aby uniknął czytania mechanicznego, bez zrozumienia? Z pomocą przychodzą „Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 4–6” oparte na idei myślenia wizualnego.
Publikacja składa się z 57 arkuszy z grafikami ułatwiających proces czytania ze zrozumieniem, analizowania i interpretowania lektur szkolnych omawianych w klasach 4–6. Na kolejnych kartach przedstawione zostały następujące dzieła:
„Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy
„Kajko i Kokosz. Szkoła latania” Janusza Christy
„Mikołajek” René Goscinnego i Jean-Jacques’a (wybór opowiadań)
„Bajki” Ignacego Krasickiego (wybór)
„Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa” Clive’a Staplesa Lewisa
„Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnára
„Pani Twardowska” Adama Mickiewicza
„W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza
„Hobbit, czyli tam i z powrotem” Johna Ronalda Reuela Tolkiena
„Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika
„Katarynka” Bolesława Prusa
wybrane mity greckie (mity o powstaniu świata, Prometeuszu, Syzyfie, Demeter i Korze, Dedalu i Ikarze, Heraklesie, Tezeuszu i Ariadnie, Orfeuszu i Eurydyce)
biblijny opis stworzenia świata i człowieka oraz wybrane przypowieści ewangeliczne („Przypowieść o siewcy”, „Przypowieść o talentach”, „Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych”, „Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie”)
„Kopciuszek” Charlesa Perraulta
„Bajka o rybaku i rybce” Aleksandra Puszkina
wybrane podania i legendy polskie (opowieści o Lechu, Piaście, Kraku i Wandzie).
Karty doskonale sprawdzą się na lekcjach języka polskiego, zajęciach dodatkowych i w domu.