OPIS
Polski w szkole to nowoczesna seria do nauki języka polskiego dla dzieci w wieku 7–10 lat, dla których język polski jest językiem obcym, językiem drugim lub językiem odziedziczonym.
Polski w szkole to innowacyjna seria dla uczniów w wieku 7–10 lat, rozpoczynających systematyczną naukę języka polskiego. Seria jest przeznaczona na 120 godzin nauki i realizuje treści określone w ESOKJ na poziomie A1.
W skład serii na danym poziomie wchodzi: podręcznik ucznia, zeszyt ćwiczeń oraz podręcznik nauczyciela z dostępem do materiałów dodatkowych w Strefie Nauczyciela.
Iga i Filip, razem z rodzicami, kuzynami i przyjaciółmi, a także z ich ukochanymi zwierzętami, wprowadzą dzieci w świat języka polskiego, polskiej kultury i zwyczajów.
W trakcie nauki dzieci poznają język potrzebny do codziennej komunikacji oraz język edukacji szkolnej, potrzebny do uczenia się matematyki, przyrody, muzyki i innych obszarów edukacji szkolnej.
Gry i zabawy językowe oraz projekty są okazją do sprawdzenia umiejętności językowych i komunikacyjnych uczących się dzieci, a także do pokazania, czego już się nauczyły.
Przejrzysta struktura pomaga w uczeniu się.
Starannie dobrane i bogate materiały, dialogi, gry i zabawy, zachęcają do kreatywnej i efektywnej nauki.
Ilustracje, zdjęcia, mapy, tabele tworzą kolorowy świat, w którym żyją bohaterowie podręcznika.
Zeszyt ćwiczeń do podręcznika Polski w szkole jest integralnym komponentem do pracy z serią. Jest skutecznym i przyjaznym dla odbiorców narzędziem do utrwalania poznanych w podręczniku treści. Struktura zeszytu ćwiczeń odpowiada temu, co zaproponowano w podręczniku ucznia. Wskazówki do pracy z zeszytem ćwiczeń nauczyciel znajdzie w podręczniku nauczyciela.
Seria Polski w szkole przygotowana została zgodnie z wytycznymi rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
w sprawie dopuszczenia podręczników do użytku szkolnego.
W zeszycie ćwiczeń znajduje się:
łącznie 240 ćwiczeń utrwalających wprowadzone w podręczniku treści,
materiał ćwiczeniowy systematyzujący pracę nad pogłębianiem kompetencji językowych i kulturowych,
pakiet zadań wspomagających regularną pracę nad rozwijaniem umiejętności czytania i pisania w języku polskim,
grupa zadań projektowych, służących rozwijaniu autonomii uczących się dzieci, a także kształtowaniu ich umiejętności współpracy z innymi,
moduł ćwiczeń zabawowych, zachęcających dzieci do aktywnego i coraz lepszego poznawania polszczyzny.