OPIS
Jak znaleźć złoty środek pomiędzy nadmiarem badań a ryzykiem przeoczenia choroby.
pierwszy od czasów książki prof. Kokota podręcznik diagnostyki różnicowej
długo oczekiwane uzupełnienie Interny Szczeklika
nowatorska koncepcja kluczowych diagnostycznych „punktów zwrotnych”
opisy przypadków i teoria połączone w funkcjonalną całość
Kluczową częścią postępowania lekarskiego jest trafne rozpoznanie. Jest to jednocześnie najtrudniejszy element sztuki lekarskiej oraz nauczania przed i podyplomowego. Przygotowany przez zespół profesora Scotta D.C. Sterna z prestiżowego ośrodka Pritzker School of Medicine (University of Chicago, USA) podręcznik jest znakomitym przewodnikiem na tej krętej drodze od objawu do rozpoznania.
Autorzy po mistrzowsku przedstawili w nim swoją autorską metodologię diagnostyki różnicowej, sprawdzoną podczas wieloletniej pracy dydaktycznej oraz opisaną w licznych publikacjach naukowych. Jej nowatorstwo polega na oparciu rozpoznania różnicowego na koncepcji „punktów zwrotnych" (pivotal points). Podstawą całego procesu jest oszacowanie prawdopodobieństwa danego rozpoznania, po którym następuje stopniowe ograniczanie zakresu różnicowania. Niezwykle cenne są, oparte na tej zasadzie, liczne algorytmy, a także opisy rzeczywistych przypadków z praktyki autorów, będące przykładem zastosowania opisanej metody w praktycznym postępowaniu z pacjentem.