OPIS
Nauczanie bywa traktowane jak powołanie. Młodzi nauczyciele rozpoczynają pracę w szkole z myślą, że zmienią świat na lepsze. Szybko się okazuje, że mimo ogromnego poświęcenia i wielkiego wysiłku pożądane sukcesy nie przychodzą. Większość nauczycieli chce wykonywać swoją pracę jak najlepiej, często jednak powielają stare schematy i nauczają tak, jak sami byli uczeni, albo tak, jak im się wydaje, że należy uczyć. Niestety, te sposoby często nie zaspokajają potrzeb edukacyjnych wspó,łczesnych ucznió,w.
Dzięki badaniom neurobiologó,w i psychologó,w poznawczych dziś dużo lepiej rozumiemy, jak działa mó,zg, gdy się uczymy. Ta książka została napisana z myślą o osobach, któ,re chcą efektywnie uczyć, stosując osiągnięcia neurobiologii w praktyce. Dokładnie omó,wiono tu procesy zachodzące podczas zapamiętywania i czynniki, któ,re mają największy wpływ na to, by było ono skuteczne. Przedstawiono techniki umożliwiające przywoływanie wiedzy u ucznió,w, a także przedyskutowano, w jaki sposó,b nauczyciel może pomó,c uczniom w szybszym utrwalaniu koncepcji w pamięci długotrwałej, aby mogli myśleć i działać bardziej kreatywnie. Materiał zawarty w poradniku został zaprezentowany w sposó,b zrozumiały i atrakcyjny, dzięki czemu jest łatwo przyswajalny nawet dla osó,b nieobeznanych z działaniem mó,zgu!
Dowiedz się, jak:
- stosować w nauczaniu wiedzę o procesach zachodzących w mó,zgu
- rozró,żnić przyswajanie wiedzy deklaratywnej i proceduralnej
- pomagać uczniom w trwałym zapamiętywaniu materiału
- radzić sobie z prokrastynacją ucznió,w i budować dobre nawyki
- sprawić, aby klasa stała się dobrze funkcjonującą grupą
- utrzymać motywację ucznió,w, ró,wnież podczas zajęć online
Chcesz dobrze uczyć? Zrozum, jak działa mó,zg Twojego ucznia!