OPIS
Poznaj tajniki programowania grafiki 3D we frameworku MonoGame, dzięki któ,remu powstały takie hity jak Stardew Valley czy Carrion. Monogame jako kontynuator XNA oferuje twó,rcom gier ogromne perspektywy, swobodę i możliwość dostarczania gier na wszystkie najpopularniejsze systemy operacyjne, łącznie z mobilnymi, pozostając przy tym całkowicie darmowym. Książka adresowana jest do wszystkich zainteresowanych tworzeniem gier i mających przynajmniej podstawową wiedzę o wykorzystywanym w Monogame języku programowania C#.
MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D dotyczy programowania grafiki 3D, co oznacza, że do jej tworzenia wykorzystuje się kod, a nie edytor sceny obsługiwany myszką. Autorzy wyczerpująco omó,wili kluczowe zagadnienia, jak rozdzielenie definiowanie figur i brył, poruszanie nimi na scenie, oświetlenie i cienie, mieszanie koloró,w czy odwzorowanie tekstur. Wyjaśnione są także kwestie wykraczające poza podstawy grafiki 3D i dotykające tworzenia gier, jak komponentyzacja produkcji gier czy kwestie projektowania systemó,w sterowania. W rezultacie Czytelnik otrzymuje książkę na temat grafiki 3D w MonoGame łączącą teorię z wykorzystaniem praktycznych przykładó,w.
Dzięki książce:
- zgłębisz programowanie grafiki 3D
- zaczniesz tworzyć tró,jwymiarowe gry wideo
- poznasz tajniki frameworka MonoGame
- dowiesz się o wykorzystaniu C# w gamedevie