OPIS
W książce starano ukazać się jak dzięki rozwojowi Internetu i technologii mobilnych, nowych narze?dzi cyfrowych każde kolejne pokolenia zyskują nowe możliwości rozwoju osobistego i zawodowego. Omówiono przestrzenie kontaktów społecznych bezpośrednich i zapośredniczonych przez medium a także niektóre pozytywne i negatywne fenomeny życia społecznego w sieci. Ponadto wyjaśniono istotę i cechy paradygmatu technologii informacyjnej stanowiące podstawę społeczeństwa informacyjnego. Ukazano, jak do refleksji badawczej można adaptować teorie z różnych nauk. Uzasadniono, że współczesny proces uczenia (się) ewoluuje w kierunku meta-nauczania / quasi- nauczania eksponującego przede wszystkim samodzielne uczenie się człowieka. Przedstawiono wyniki ważniejszych badań autora koncentrujących się wokół dzieci, młodzieży i dorosłych jako uczestników procesów edukacyjnych w sieci.Zwrócono uwagę na wspierającą rolę nowych mediów w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych. Jest to opracowanie, które w sposób całościowy ukazuje wykorzystanie narzędzi technologii informacyjnych w edukacji i w rozwoju osobistym człowieka na różnych etapach jego życia.