OPIS
Przekazywanie wiedzy uczniom szkół podstawowych jest niezwykle trudnym i odpowiedzialnym zadaniem. Przed autorami publikacji skierowanych do tej grupy odbiorców stoją bowiem dwa, niejednokrotnie wykluczające się zadania: po pierwsze, przekazanie wiedzy pełnej, rzetelnej, pożytecznej z punktu widzenia późniejszej ścieżki edukacyjnej, po drugie - dostosowanie sposobu przekazywania informacji do poziomu i możliwości intelektualnych ucznia. Jak wyważyć proporcje zawartości merytorycznej i przystępności, atrakcyjności tekstu, aby pozycja nie była przeładowana wiedzą, aby jej język nie stanowił dla ucznia bariery nie do pokonania, ani - z drugiej strony - aby nie była ona zredukowana do szeregu barwnych, ale nic nie wnoszących ilustracji okraszonych wyrywkowym komentarzem? Autorzy Encyklopedii Szkolnej AZ Szkoła Podstawowa Wydawnictwa GREG konstruując swoją książkę znaleźli prawdziwy "złoty środek". (...)