OPIS
Czasy pandemii pokazały nam, w jakim stopniu posiadane kompetencje dydaktyczne pozwalają nauczycielom akademickim na funkcjonowanie w sytuacji odbiegającej od codziennej rutyny, a jednocześnie jak ogromny wysiłek podjęła kadra uczelni, by sprostać temu wyzwaniu. Tym bardziej potrzebna wydaje się prezentowana w tej książce wymiana pomysłów i inspiracji dydaktycznych, a także dyskurs poświęcony kompleksowym programom budowania kompetencji dydaktycznych u doktorantów i tak zwanej młodej kadry oraz ich doskonaleniu u nauczycieli akademickich mogących poszczycić się już większym stażem pracy.
Oddajemy do Państwa rąk zbiór artykułów napisanych przez nauczycieli akademickich – praktyków i osoby zajmujące się naukowo dydaktyką akademicką, metodyką nauczania zdalnego, dydaktykami przedmiotowymi oraz naukowców badających i wspierających rozwój kadry akademickiej. Wśród autorów znajdziemy wykładowców różnych kierunków – od chemii poprzez filologie aż po archeologię – którzy dzielą się przykładami dobrych praktyk.
Redaktorki tomu