OPIS
Materiał dydaktyczny opracowany w ramach projektu Innowacyjne metody nauczania fizyki POWR.03.01.00-00-KN04/18 finansowanego przez Unię Europejską Program OperacyjnyWiedza Edukacja Rozwój 2014–2020
Dydaktyka fizyki współczesnej to publikacja zawierająca ciekawą wizję nauczania fizyki współczesnej opierającej się z jednej strony na doświadczeniu historycznym, po które sięga głęboko w przeszłość, a z drugiej - na najnowszych osiągnięciach fizyki, odwołując się do oryginalnych prac współczesnych naukowców. Autorzy podręcznika są znanymi autorytetami w dydaktyce i można spodziewać się, że koncepcja doboru rozmaitych tematów została tak przemyślana, aby książka trafiła do jak najszerszego grona czytelników. Rozpiętość tematyczna książki jest ogromna i na pewno trafi w obszar zainteresowań nie tylko młodych adeptów współczesnej fizyki, lecz także tych bardziej już zaawansowanych i wykształconych w omawianym zakresie. Poszczególne zagadnienia zostały przedstawione w formie krótkich rozdziałów, w których autorzy starali się prostym językiem i za pomocą ilustracji, a niekiedy wzorów i schematów przekazać maksimum wiedzy. Współczesne czasy są wypełnione coraz doskonalszymi odkryciami technologicznymi i aby zgłębiać i zrozumieć otaczający świat, ale i kosmos, niezbędna jest chociażby podstawowa wiedza z fizyki współczesnej.