Społeczny wymiar społeczeństwa informacyjnego.

okładka

Społeczny wymiar społeczeństwa informacyjnego.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt stanie się ponownie dostępny

OPIS

Społeczeństwo informacyjne jest rzeczywistością współczesnego świata, kolejnym etapem rozwoju naszej cywilizacji. Jednak w odróżnieniu od wcześniejszych faz rozwoju ludzkości (społeczeństwo rolnicze oraz przemysłowe) charakteryzuje się olbrzymią dynamiką przebiegu procesów społeczno-ekonomicznych oraz zmian technologicznych obejmujących praktycznie wszystkie obszary aktywności człowieka. Oznacza to, iż zarówno jednostki, grupy społeczne, jak i całe państwa powinny permanentnie dostosowywać się do nowych warunków oraz nabycia kompetencji odpowiednich do funkcjonowania w nowym środowisku cywilizacyjnym. Dostoso­wanie się do zmian będących konsekwencją funkcjonowania społeczeństwa infor­macyjnego jest warunkiem koniecznym z jednej strony do podtrzymania wzrostu społeczno-gospodarczego, natomiast z drugiej do wszechstronnego rozwoju sfery społecznej. Każde zaniechanie lub opóźnienie w tej materii może mieć bardzo po­ważne skutki dla państwa i społeczeństwa. W związku z tym konieczna jest zna­jomość wpływu czynników i instrumentów determinujących rozwój cywilizacyjny, także w ujęciu historycznym. Ponadto należy mieć świadomość rozwoju społeczeń­stwa informacyjnego w kraju i w świecie, aby nie dopuścić do pojawienia się luki cywilizacyjnej. Pełny rozwój państwa w warunkach społeczeństwa informacyjne­go nie będzie możliwy bez elektronicznego dostępu do funkcji społecznych. Wy­soki poziom ich świadczenia oraz powszechna partycypacja obywateli pozwolą na pełne przyjęcie korzyści wynikających z funkcjonowania w społeczeństwie infor­macyjnym. Obszar elektronicznych usług społecznych i zakres ich wykorzystania przez obywateli to szczególna sfera związana z wdrażaniem społeczeństwa informa­cyjnego. Jej zaniedbanie rodzi szereg nierówności społecznych i opóźnia powszech­ne uczestnictwo w społeczeństwie informacyjnym.
W monografii zastosowano następujące metody badawcze: krytyczną analizę li­teratury przedmiotu, metodę analizy przyczynowo-skutkowej, metodę analizy po­równawczej oraz metodę analizy przypadków. Publikacja jest przeznaczona dla ekonomistów, studentów kierunków ekono­micznych oraz osób zainteresowanych problematyką społeczeństwa informacyjnego.
Ze wstępu

DODATKOWE INFORMACJE

  • Liczba stron:133
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788379724086
  • Data wydania:2020
  • Numer katalogowy:512877

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher