OPIS
Należy z uznaniem przyjąć niniejszą monografię poświęconą faktoringowi. Autorka przedstawia w książce istotę i różnorodne formy faktoringu, jego rolę i funkcje w umacnianiu pozycji przedsiębiorstwa na rynku i wzroście jego konkurencyjności. Na podstawie przeprowadzonych badań Autorka sformułowała uargumentowane stanowisko, że warunkiem należytego rozwoju faktoringu w Polsce jest przezwyciężenie przeszkód hamujących ten rozwój, występujących przede wszystkim po stronie instytucji faktoringowych, ale także po stronie przedsiębiorstw. Książka niniejsza charakteryzuje się znaczną kompleksowością i nowatorskim ujęciem problematyki faktoringu. Dlatego można ją polecić osobom zainteresowanym zarządzaniem finansami w przedsiębiorstwie, zwłaszcza tym, którzy poszukują źródeł finansowania w celu oferowania odbiorcom kredytów handlowych. Interesujące wnioski znajdujące się w książce adresowane są do przedstawicieli instytucji faktoringowych.