OPIS
Ikony męskiego stylu to książka dla każdego, kto interesuje się męską modą. Przypomina też ikony popkultury, które wyznaczały jej nowe trendy. Niemal każdy element współczesnej męskiej garderoby miał swojego „protoplastę” – jakiś konkretny egzemplarz zaprojektowany przez jedną firmę czy markę, na podstawie którego powstawały kolejne wersje (a oryginały można spotkać na dobrze prosperującym rynku staroci).
Na przykład, T-shirt dzisiaj jest wszechobecny, ale powstał w amerykańskiej firmie Hanes specjalnie dla personelu US Navy na początku XX wieku, a potem zaczęli go nosić sportowcy i motocykliści. Inne ikony stylu powstały jako stroje sportowe, robocze czy ochronne, a dopiero po pewnym czasie zaczęły być noszone na co dzień.
Książka Ikony męskiego stylu zajmuje się najważniejszymi i najbardziej znanymi z tych produktów – ich pochodzeniem i historią, historią ich projektowania i powstawania, markami i firmami, które wprowadziły je na rynek.