OPIS
Autorka adresuje niniejszą książkę do określonych grup zawodowych i społecznych: do terapeutów mowy, przedstawicieli logopedii o szczególnym charakterze, którą niektórzy nazywają artystyczną (ostatnio powołuje się Podyplomowe Studia Emisji Głosu, które mają kształcić nauczycieli i logopedów nie tylko w zakresie korekcji patologii, ale również na wyższym poziomie udoskonalania głosu), do wykładowców studiów biznesowych, wśród których upowszechnia się idea dobrego mówienia, do dziennikarzy, prawników, słuchaczy seminariów duchownych oraz odpowiednich wydziałów uczelnianych, do dziennikarzy medialnych (telewizja, radio), którzy najczęściej nie znają wymogów starannej i ortofonicznej formy werbalizowania myśli, do ambitnej młodzieży, zainteresowanej teatrem, dziennikarstwem i prawem, która chętnie poszerza skromny zakres szkolnych umiejętności wysławiania się i poszukuje lub raczej oczekuje porad w tym zakresie.