OPIS
Gra w media to książka napisana przez dziennikarzy, ale z perspektywy odbiorców. Jest próbą odpowiedzi na pytania o faktyczną siłę czwartej władzy w kreowaniu rzeczywistości nie tylko medialnej. Czytelnik znajdzie tu omówienie charakterystycznych cech nowoczesnych mediów, takich jak: globalizacja zasięgu, homogenizacja treści, unifikacja formy przekazu, zacieranie granicy między gatunkami wypowiedzi. Media ukazane są tu także jako produkt uczestniczący w grach rynkowych i ulegający często dyktatowi opłacalności. Do książki dołączono ?Subiektywny słowniczek terminów medialnych?. Autorzy krótko, zrozumiale, a przy tym dowcipnie wyjaśniają takie terminy, jak cytowalność, edutainment, forszpan, infografika, lans, product placement, standuper, a także wiele innych. Nazwy te zachowały obce brzmienie, ale coraz częściej przenikają do codziennego języka, nasza rzeczywistość coraz wyraźniej jest bowiem naznaczona stałą obecnością mediów.