OPIS
Książka stanowi unikalne kompendium wiedzy nie tylko o organizacji i zarządzaniu audytem, lecz także o jego problemach i sposobach ich rozwiązywania.
W zarządzaniu organizacją, niezależnie od struktury własnościowej i jej rozmiarów, audyt odgrywa istotną rolę. Pozwala na zapobieżenie efektowi „śnieżnej kuli”, a zatem narastaniu błędów, które początkowo niewielkie po skumulowaniu wpływają destrukcyjnie na organizację.
Publikacja zawiera analizę pogłębionych badań planowania audytu i zarządzania zespołami audytowymi. W badaniach wykorzystano metody i techniki właściwe dla dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości. Prowadzono je w ramach strategii pluralizmu metodologicznego.
Autor przedstawia m.in. następujące zagadnienia:
- funkcje audytu,
- problematykę jego planowania i organizowania,
- sposoby formułowania i prezentowania ustaleń audytu,
- założenia audytu zarządzania wiedzą i audytu efektywności organizacji oraz poszczególnych funkcji zarządzania organizacją.
Podjęto również próbę identyfikacji problemu audytu związanego m.in. z funkcjonowaniem organizacji w nieprzewidywalnym otoczeniu, poprzez obserwację jej działania w warunkach pandemii COVID-19. Na podstawie badań, zgodnie z założeniem autora, zidentyfikowano problemy badawcze wymagające rozwiązania w kolejnych badaniach naukowych. Pośrednim celem badań była systematyzacja aparatu pojęciowego.