Odlotowe pomysły. Jak przekształcać pozornie szalone koncepcje w nowatorskie strategie, produkty czy usługi

okładka

Odlotowe pomysły. Jak przekształcać pozornie szalone koncepcje w nowatorskie strategie, produkty czy usługi

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Jak to możliwe, że napisana przez fizyka książka na temat przemian fazowych stała się bestsellerem polecanym przez „Wall Street Journal” i zachwalanym jako biznesowa lektura obowiązkowa przez takie sławy jak Malcolm Gladwell, Tim Ferriss czy Daniel Pink? Sekret tkwi w tym, że Odlotowe pomysły pokazują zaskakujący sposób myślenia o tajnikach zachowań grupowych, który stawia pod znakiem zapytania wszystko to, co do tej pory wiedzieliśmy na ten temat.

Safi Bahcall dokonuje niezwykłego mariażu psychologii z fizyką i pokazuje, dlaczego wspaniałe zespoły utrącają świetne pomysły, w jaki sposób liderzy mogą wyłapywać z pozoru szalone koncepcje i tworzyć na ich bazie technologie będące źródłem nowatorskich produktów lub usług, kiedy mądrość tłumów staje się ich tyranią i dlaczego odpowiedzi na te pytania można znaleźć w szklance wody. Autor proponuje zupełnie nowy sposób myślenia i udowadnia, że innowacje pojawiają się wtedy, kiedy ludzie stawiają na odlotowe pomysły (loonshots), czyli powszechnie lekceważone koncepcje, których autorzy są traktowani jak dziwacy. To one w rezultacie mogą prowadzić do wybitnych osiągnięć na polu nauki i biznesu (moonshots).

Z jego książki dowiemy się, jak kurczaki uratowały miliony istnień ludzkich, skąd czerpali pomysły Isaac Newton i Steve Jobs, co mają ze sobą wspólnego James Bond i lek o nazwie lipitor, i co tak naprawdę unicestwiło linie lotnicze Pan Am, firmę Polaroid i chińską dynastię Qing. Znajdziemy w niej także polski wątek o Mikołaju Koperniku i jego „wariackiej” tezie o krążeniu Ziemi wokół Słońca.

Jeżeli interesują cię nowe koncepcje, zwłaszcza te nieszablonowe, lubisz kwestionować normy oraz chcesz otworzyć siebie lub swój zespół na to, co z pozoru wydaje się niemożliwe, ta książka jest dla ciebie.

bestseller dziennika „Wall Street Journal” oraz najlepsza książka biznesowa roku według Amazona, „Financial Timesa”, „Forbesa”, „Newsweeka”, „Strategy + Business”, „Washington Post”

polecana przez Billa Gatesa, Daniela Kahnemana, Malcolma Gladwella, Daniela Pinka, Susan Cain, Sida Mukherjeego, Adama Granta czy Tima Ferrissa

była najczęściej polecaną książką roku (według dorocznej ankiety przeprowadzanej przez Agencję Bloomberga wśród dyrektorów generalnych i przedsiębiorców)

***

Safi Bahcall rzuca nowe światło na decyzje, które kwestionują przekonania. Udowadnia, jak niewielkie zmiany w strukturze mogą uwolnić wykładniczo większą kreatywność i pozwolić na skalowanie biznesu, które przynosi zmiany transformacyjne. Teraz zastanów się, ile ryzykujesz, odrzucając jakiś pomysł.

- Jarosław Grzechnik, dyrektor PKO Bank Polski, konsultant biznesu

Niesamowita pozycja. Ta książka to seria uniesień brwi, wywracających do góry nogami utarte schematy. Dowiesz się z niej, jak upadały najbardziej innowacyjne firmy, bo wewnętrzna biurokracja blokowała pomysły, które inni potem zamieniali w złoto. Jak uparci wizjonerzy tworzyli imperia, które potem potykały się o własne nogi. To historie o biznesowych artystach i żołnierzach oraz sposobach na utrzymywanie równowagi pomiędzy nimi. I o tym, jak pewien uparty pisarz i niemający nic do stracenia podrzędny aktor stworzyli filmową potęgę Jamesa Bonda.

- Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny My Company Polska

Najważniejsze zmiany w naszym życiu i przemiany świata są często rezultatem „rzadkich zdarzeń”, nieoczekiwanych zbiegów okoliczności oraz idei i pomysłów tworzonych „pod prąd”, na obrzeżach trendów i normalnych rozkładów, mód i prognoz. Są wśród nas osoby, które mają dar „wglądu”, kreowania nietypowych skojarzeń albo odkrywania nowej głębi w tym co „oczywiste”, to im zawdzięczamy odlotowe pomysły, mikrokorekty, które nierzadko przynoszą makroefekty. To niezwykła książka o nich i dla nich, czytajmy ją – i dajmy się zwariować. ODWAGI!

- Jacek Santorski, twórca Akademii Psychologii Przywództwa

W tej książce jest wszystko: nowe idee, śmiałe spostrzeżenia, zabawne historie i przekonujące analizy. Osoby pragnące zrozumieć, jak nowe pomysły odmieniają świat, nie powinny jej przegapić.

- Daniel Kahneman, laureat Nagrody Nobla i autor książki Pułapki myślenia

Gdyby Kod Leonarda da Vinci i Freakonomia miały dziecko, nosiłoby ono imię Odlotowe pomysły.

- Bob Kerrey, senator, były komandos i rektor uniwersytetu The New School

Ważna lektura dla liderów pragnących budować kreatywne organizacje.

- Ed Catmull, założyciel i dyrektor generalny Pixara, autor książki Kreatywność S.A.

***

Safi Bahcall jest aktywny zarówno w świecie nauki i wynalazków, jak i biznesu, nie tylko jako teoretyk, ale też jako praktyk.

Ukończył z wyróżnieniem studia na wydziale fizyki Uniwersytetu Harvarda, a następnie zrobił doktorat na Uniwersytecie Stanforda. Przepracował trzy lata jako konsultant w firmie McKinsey, po czym założył firmę biotechnologiczną zajmującą się poszukiwaniem nowych leków na raka. Wprowadził ją na giełdę i przez 13 lat był jej dyrektorem generalnym.

W 2008 roku został uznany przez oddział firmy E&Y w Nowej Anglii za przedsiębiorcę roku w branży biotechnologicznej. W roku 2011 zasiadał w komitecie doradczym ds. nauki prezydenta USA Baracka Obamy, gdzie zajmował się sprawami dotyczącymi pożądanych kierunków rozwoju badań naukowych.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:158x233 mm
  • Liczba stron:466
  • Oprawa:miękka ze skrzydełkami
  • ISBN-13:9788380879003
  • Data wydania:2 październik 2020
  • Numer katalogowy:439910

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher