OPIS
Mozaika w drewnianym pudełku to zabawa edukacyjna przeznaczona dla dzieci i dorosłych od 3 do 100 lat. Rozwija kreatywność i twórcze umiejętności dziecka, ponieważ z jej klocków można komponować wiele wzorów, zróżnicowanych pod względem ilości, kształtu, koloru użytych klocków i rodzaju figur geometrycznych.
Mozaikasłuży doskonaleniu takich cech jak: koncentracja, umiejętność analizowania, tworzenie logicznych struktur i kombinacji. W zabawie z mozaiką podstawową wartość stanowi obserwowanie w połączeniu z manipulowaniem, możliwość obrysowywania i odwzorowywania. Może być wykorzystywana jako materiał wspomagający na zajęciach w szkole i przedszkolu, jako narzędzie diagnostyczne i terapeutyczne w gabinetach i poradniach pedagogiczno-psychologicznych, a także jako niezwykle uniwersalna zabawka we wszelkich zabawach domowych i świetlicowych. Sprawdzi się w edukacji domowej. Może być znakomitym upominkiem dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Mozaikato 40 drewnianych klocków, trójkątów i rombów: czerwonych, zielonych, niebieskich, żółtych i pomarańczowych. Do kompletu opracowana została książeczka z serią czterdziestu ośmiu wzorów o wzrastającym stopniu trudności i z przemyślaną kombinacją kolorów. Klocki i książeczka z wzorami znajdują się w wygodnym drewnianym pudełku, które ułatwia porządkowanie i przechowywanie wszystkich elementów.
Przykładowe zabawy z mozaiką
Przykład 1. Wyszukiwanie figur i form – gra. Każde dziecko otrzymuje komplet klocków i kartkę z wzorem do ułożenia. Po ułożeniu wzorów dzieci odnajdują w nich jak najwięcej figur geometrycznych lub innych form, które następnie nazywają. Zwycięża dziecko, które odszukało i opisało najwięcej figur.
Przykład 2. Poprawianie wzorów. Dziecko otrzymuje kartkę z błędnie narysowanym wzorem. Zadanie polega na odtworzeniu poprawnego wzoru, eliminując występujące w nim błędy.
Przykład 3. Rozbudowywanie wzorów. Dziecko otrzymuje kartkę z wzorem, musi rozbudować wzór i opowiedzieć o nim.
Przykład 4. Dokańczanie wzorów. Dziecko otrzymuje kartkę z fragmentem wzoru. Zadanie polega na dokończeniu wzoru i uzasadnieniu swojego wyboru.