OPIS
Mozaika w ozdobnym pudełku to zabawka edukacyjna przeznaczona dla dzieci i dorosłych od 3 do 100 lat. Rozwija wyobraźnię i umiejętności twórcze dziecka, ponieważ z jej klocków można komponować wiele wzorów, zróżnicowanych pod względem ilości, kształtu, koloru użytych klocków i rodzaju figur geometrycznych.
Mozaika służy doskonaleniu takich cech jak: koncentracja, umiejętność analizowania, tworzenie logicznych struktur i kombinacji. W zabawie z mozaiką podstawową wartość stanowi obserwowanie w połączeniu z manipulowaniem; ciekawa jest także możliwość obrysowywania i odwzorowywania oraz projektowania własnych wzorów. Elementy mozaiki można z powodzeniem wykorzystywać do ćwiczeń przeliczania, grupowania czy segregowania. Prowadzone w oparciu o nią zabawy mogą być ciekawym sposobem wprowadzenia dzieci w świat pojęć matematycznych.
Mozaikamoże być wykorzystywana jako materiał wspomagający na zajęciach w szkole i w przedszkolu, jako narzędzie diagnostyczne i terapeutyczne w gabinetach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych, a także jako uniwersalna zabawka i jednocześnie pomoc edukacyjna w zabawach domowych i świetlicowych. Na pewno świetnie sprawdzi się w edukacji domowej. Może być doskonałym upominkiem dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Mozaika w ozdobnym pudełkuto 40 drewnianych klocków w kształcie trójkątów i rombów w kolorach: czerwonym, zielonym, niebieskim, żółtym i pomarańczowym. Do kompletu opracowana została książeczka z serią czterdziestu ośmiu wzorów o wzrastającym stopniu trudności z przemyślaną kombinacją kolorów.
Mozaika ta jest odpowiednikiem mozaiki w drewnianym pudełku; różni je tylko opakowanie, natomiast zawartość: liczba i rodzaj klocków oraz książeczka z wzorami jest taka sama.
Przykładowe formy zabaw z mozaiką:
Przykład 1. Wyszukiwanie figur i form – gra. Każde dziecko otrzymuje komplet klocków i kartkę z wzorem do ułożenia. Po ułożeniu wzorów dzieci odnajdują w nich jak najwięcej figur geometrycznych lub innych form, które następnie nazywają. Zwycięża dziecko, które odszukało i opisało najwięcej figur.
Przykład 2. Poprawianie wzorów. Dziecko otrzymuje kartkę z błędnie narysowanym wzorem. Zadanie polega na odtworzeniu poprawnego wzoru i wyeliminowaniu występujących w nim błędów.
Przykład 3. Rozbudowywanie wzorów. Dziecko otrzymuje kartkę z wzorem, musi rozbudować zadany wzór i opowiedzieć o nim.
Przykład 4. Dokańczanie wzorów. Dziecko otrzymuje kartkę z fragmentem wzoru. Zadanie polega na dokończeniu wzoru i uzasadnieniu swojego wyboru.