OPIS
W przystępny sposób zostały zaprezentowane złożone problemy pojawiające się na styku filozofii edukacji oraz teorii pedagogiki kultury, wraz z reprezentatywnie dobranymi teoriami kształcenia. Znaczącą wartością publikacji jest interdyscyplinarność w podejściu do poruszanych problemów. Autor wykorzystuje dorobek z różnych dziedzin wiedzy np.: antropologii, socjologii, psychologii, filozofii, pedagogiki, kulturoznawstwa, medioznawstwa, cybernetyki, informatyki i wielu innych. Umiejętnie wydobywa korelacje występujące między kulturą a edukacją. Na ich tle wskazuje rolę i miejsce mediów cyfrowych.
Z recenzji prof. dr. hab. Bronisława Siemienieckiego
Zamysł analityczny i interpretacyjny autora zasługuje na szczególne uznanie, bowiem złożoność i wielokierunkowość omawianej problematyki determinują potrzebę integrowania wielości perspektyw, stanowisk, jak również poglądów prezentowanych przez teoretyków oraz badaczy kultury i edukacji […]. W moim odczuciu ustalenia poczynione przez autora mają znaczący walor poznawczy oraz wzbogacają stan wiedzy o kulturze i edukacji w zglobalizowanym świecie […].
Praca stanowi nie tylko znaczący wkład w rozwój nauk społecznych, ale również inspiruje do stawiania kolejnych pytań i poszukiwania wielokontekstowych odpowiedzi na nie.
Z recenzji prof. dr. hab. Mirosławy Wawrzak-Chodaczek