Wstęp do metod i technik badań społecznych.

okładka

Wstęp do metod i technik badań społecznych.

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Spis treści
Część pierwsza. ZAGADNIENIA OGÓLNE 1. Metodologiczne problemy badań społecznych 1.1. Specyfika nauk społecznych 1.2. Przedmiot i cel badań społecznych 1.3. Filozoficzne podstawy badań społecznych 1.4. Moralne aspekty badań społecznych 1.4.1. Uwagi wstępne 1.4.2. Wpływ komercjalizacji nauki na postawy i zachowania badających 1.4.3. Propozycja „Dekalogu badacza rzeczywistości społecznej" 1.5. Typy badań 1.5.1. Badania typu poznawczego 1.5.2. Badania dla potrzeb praktyki 1.6. Proces badawczy 1.6.1. Strategia badań w naukach społecznych 1.6.2. Projektowanie procesu badawczego 1.6.3. Badania pilotażowe 1.7. Problem badawczy 1.7.1. Problem badawczy a problem społeczny 1.7.2. Postawy wobec problemów społecznych 1.7.3. Postawa naukowa wobec problemów społecznych 1.7.4. Typy i formy problemów badawczych 1.8. Hipotezy 1.8.1. Co to jest hipoteza? 1.8.2. Typy hipotez 1.8.3. Tworzenie hipotez 1.9. Wskaźniki i zmienne zjawisk społecznych 1.9.1. Proces kształtowania się pojęcia wskaźnika zjawisk społecznych 1.9.2. Pojęcie wskaźnika zjawisk społecznych 1.9.3. Zmienne w badaniach społecznych 1.9.4. Właściwości wskaźników społecznych 1.9.5. Funkcje spełniane przez wskaźniki 1.10. Metody badań 1.10.1. Potoczne i naukowe ujmowanie zjawisk społecznych 1.10.2. Pojęcie metody i jej związek z teorią 1.10.3. Typologia metod 1.10.4. Metody „mieszane" 1.10.5. Metody i techniki badań 1. 11. Rygoryzm i anarchizm metodologiczny 1.11.1. Ukazanie problemu 1.11.2. Zasadny rygoryzm metodologiczny a osobliwe próby unaukowiania nauk społecznych 1.11.3. Możliwości przezwyciężenia osobliwego rygoryzmu i anarchizmu metodologicznego Część druga. PROCES BADAWCZY 2. Eksperyment w naukach społecznych 2.1. Pojmowanie eksperymentów w badaniach społecznych 2.2. Rodzaje eksperymentów stosowanych w naukach społecznych 2.2.1. Eksperyment projektowany w terenie 2.2.2. Eksperyment laboratoryjny 2.2.3. Eksperyment ex-post-facto 2.2.4. Eksperyment projekcyjny 2.2.5. Eksperymenty jednoczesne i sukcesywne 2.3. Wiarygodność badań opartych na eksperymentach 3. Metoda monograficzna 3.1. Uwagi dotyczące genezy metody monograficznej i jej rozwoju 3.2. Założenia metody monograficznej 3.3. Zalety i niedostatki badań monograficznych 4. Badania terenowe 4.1. Określenie badań terenowych 4.2. Typy badań terenowych 4.3. Przygotowanie badań terenowych 4.4. Zachowanie badającego w badaniach terenowych 5. Badania całościowe i reprezentacyjne 5.1. Określenie badań reprezentacyjnych i próbki reprezentacyjnej 5.2. Wielkość próbki reprezentacyjnej 5.3. Metody wyboru próbki reprezentacyjnej 5.3.1. Wybór według przekonań badającego 5.3.2. Wybór w oparciu o rachunek prawdopodobieństwa 5.4. Zastosowanie metody reprezentacyjnej 5.5. Kłopoty związane z doborem próbki reprezentacyjnej i jej zmianami 6. Obserwacja 6.1. Postrzeganie przypadkowe a obserwacja jako metoda badawcza 6.2. Rodzaje obserwacji 6.2.1. Obserwacja bezpośrednia i pośrednia 6.2.2. Obserwacja kontrolowana i niekontrolowana 6.2.3. Obserwacja jawna i ukryta 6.2.4. Próba systematyzacji 6. 3. Zalety obserwacji i trudności związane ze stosowaniem tej metody badań 7. Wywiad 7.1. Określenie wywiadu jako metody badań 7.2. Typy wywiadu 7.2.1. Wywiady ustne i pisemne 7.2.2. Wywiad skategoryzowany i nieskategoryzowany 7.2.3. Wywiad jawny i ukryty 7.2.4. Wywiady indywidualne i zbiorowe 7.2.5. Wywiad panelowy 7.2.6 Wywiad telefoniczny 7.3. Warunki określające poprawne przeprowadzenie wywiadu 7.4. Środki pomocnicze stosowane przy wywiadach 7.5. Zalety i wady wywiadu 8. Badania ankietowe (...) 9. Badania oparte na dokumentach (...) 10. Socjometria (...) 11. Badania sondażowe (...) 12. Opracowanie zebranych materiałów badawczych (...) 13. Wyjaśnianie zjawisk społecznych (...) 14. Metodologiczne aspekty zaufania i podejrzliwości (...) Wybrana literatura

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:145x205 mm
  • Liczba stron:336
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788381830027
  • Data wydania:12 grudzień 2019
  • Numer katalogowy:418558

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher