OPIS
Nawet najlepsza aplikacja i najmądrzejsza strona internetowa nie przyniosą kokosów, jeśli nie spodobają się użytkownikom. Droga do sukcesu projektanta prowadzi przez miłe doznania, jakie wywoła u osób, które będą klikać, przewijać, czytać i przeglądać. W żadnym razie nie można lekceważyć zagadnień projektowania doświadczenia użytkownika (UX). Wiele ciekawych rozwiązań nie znalazło uznania, gdyż twórcy interfejsów użytkownika nie wzięli pod uwagę podstaw behawioryzmu i pewnych szczególnych sposobów działania ludzkiego umysłu. Innymi słowy, zaprojektowane rozwiązanie musi zachęcająco wyglądać, poprawnie działać, a przede wszystkim - sprawiać dobre wrażenie i przekonywać do korzystania.
Ten zwięzły podręcznik projektowania UX powstał na bazie błyskawicznego kursu dla profesjonalistów. Pozwala prześledzić od początku do końca proces projektowania mający na celu stworzenie rozwiązań prawdziwie przyjaznych użytkownikom. Poza podstawowymi pojęciami, zasadami i koncepcjami znalazły się tu informacje, które docenią profesjonalni projektanci. Mimo że książka stanowi raczej pobieżny przegląd niż wyczerpującą analizę tematu, zawiera naprawdę sporo przydatnego materiału. W 100 krótkich lekcjach przedstawiono wiele praktycznych wskazówek w kolejności odpowiadającej rzeczywistemu wdrożeniu. Podręcznik został napisany zrozumiałym, lekkim i zabawnym językiem - dla wielu kandydatów na projektantów UX jego lektura z pewnością będzie dobrym doświadczeniem!
Dzięki tej książce poznasz:
podstawy (również naukowe!) projektowania doświadczenia użytkownika
fascynujące (i nie do końca racjonalne) zwyczaje użytkowników
techniki wpływania na użytkowników za pomocą rozmiarów, kolorów i rozmieszczenia elementów
planowanie i wykonywanie makiet
metody sprawdzania skuteczności zaprojektowanych rozwiązań
UX: pasja projektanta, przyjemność użytkownika!
O autorze
Joel Marsh od ponad 10 lat zajmuje się zawodowo projektowaniem doświadczenia użytkownika. Pracował dla wielu startupów oraz dla znanych światowych firm, takich jak Absolut Vodka, Samsung czy McDonald’s. Jego prace nieodmiennie spotykają się z uznaniem klientów. W wolnych chwilach biegle gra na perkusji.