OPIS
Problem specjalnych potrzeb wydaje się nieustannie interesujący pod względem rozwoju teorii, jest on też ważny praktycznie. W drugim przypadku istotna jest zwiększająca się liczba uczniów ze specjalnymi
potrzebami (...) oraz zachodzące przemiany edukacyjne. W ich przypadku na szczególna ? uwagę teoretyków zasługuje rozwój edukacji włączającej i związana z nim zmiana postrzegania i rozwiązywania specjalnych potrzeb edukacyjnych. Z tych powodów uważam (… ) publikowany tom za wartościowy poznawczo, a zarazem ważny dla praktyki edukacyjnej. Walorem książki jest zróżnicowane podejście do specjalnych potrzeb, ponieważ autorami poszczególnych rozdziałów są nie tylko pedagodzy, ale także przedstawiciele innych dyscyplin naukowych. Dodatkową zaletą opracowania jest zderzenie poglądów teoretyków i praktyków,
prezentujących nierzadko odmienne podejścia oraz zwracających uwagę na odmienne problemy.
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Zenona Gajdzicy