OPIS
Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch – barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów – to sprawdzone rozwiązanie!
Uczeń w klasie piątej nauczy się pracować:
• z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. analizuje dane i tworzy wykresy liniowe);
• z programem prezentacyjnym (tworzy prezentację, wstawia animację do niej);
• w sieci (zakłada konto pocztowe, korzysta z forów dyskusyjnych, czatów, komunikatorów);
• z edytorem dźwięku i edytorem wideo;
• wyszukiwać informacje w internecie;
• programować w Scratchu (m.in. projektuje grę).
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
1. Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
2. W trakcie lekcji pokazywany jest sposób jego rozwiązania.
3. Po każdej lekcji zadania do samodzielnego wykonania.
4. Tematy informatyczne łączą się z innymi przedmiotami. Lekcje zawierają listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika, zadania.
Rozdziały w podręczniku :
1. Lekcje z obrazkami,
2. Lekcje w sieci,
3. Lekcje z multimediami,
4. Lekcje ze Scratchem,
5. Lekcje z globusem.
Po każdym rozdziale jest podsumowanie najważniejszych informacji. Podręcznik łagodnie wprowadza w świat programowania, jest przyjazny w pracy zarówno dla ucznia, jak i nauczyciela.