OPIS
Podjęta przez autorów tematyka została uporządkowana w trzech częściach tematycznych. Część pierwsza: Rozwój dorosłego w rodzinie wprowadza w problematykę pedagogiczną dotyczącą rozwoju wiedzy o rodzinie, rozwoju osoby w rodzinie oraz rozwoju rodziny jako środowiska wychowawczego i grupy wychowawczej. Centralnym zagadnieniem tej części są możliwości rozwoju osoby dorosłej, realizującej różne cele rodzinne. Część druga: Rozwój dziecka w rodzinie dotyczy zagadnień ważnych dla rozwoju dziecka w rodzinie, ukazuje warunki rozwojowe, jakie tworzy prawidłowo funkcjonująca rodzina, oraz ograniczenia wynikające z jej dysfunkcjonalności. W części trzeciej: Rodzina wobec zmieniających się warunków życia przedstawiono treści prezentujące aktualne problemy rodziny i wyzwania, jakim musi ona sprostać na skutek globalnej zmiany społecznej. Kluczowe dla tej części są pedagogiczne implikacje zmian w funkcjonowaniu rodziny i pytania o wartość rozwojową dokonujących się przemian w życiu rodzinnym. Książka może zainteresować nie tylko pedagogów i rodziców, ale też psychologów, socjologów, osoby pracujące z rodzinami w różnych ośrodkach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych i poradniach.