OPIS
W przeprowadzanych przez autorkę analizach uderza nie tylko różnorodność przywoływanych teorii, ale także precyzyjne i spójne włączanie ich w autorsko przyjętą i prowadzoną logikę wywodów oraz stosowanych uzasadnień. [...] Prezentowana praca, przez tak mocne i wyraźne a jednocześnie nowatorskie jej odniesienie do teorii, wypełnia lukę w podjętym obszarze badań - jest oryginalna. Dotychczasowe bowiem badania z zakresu wiedzy rodziców były i są nadal marginalnie traktowane.
Z recenzji dr. hab. Mariusza Cichosza, prof. UKW w Bydgoszczy
Publikacja wpisuje się w ogólną wiedzę pedagogiczną i jej tworzenie, jak również w obszar badań pedagogiki rodziny i w tym sensie wypełnia lukę, jaka istnieje w polskiej myśli pedagogicznej, jeśli chodzi o relację między wiedzą ogólną a wiedzą szczegółową w pedagogice. [...] Pod względem treści książka zawiera niezbędne elementy, które układają się w interesującą lekturę i rzeczywiście - jak ukazuje to podany podtytuł - jest prawdziwym i rzetelnie zrobionym „studium”.
Z recenzji ks. dr. hab. Mariana Nowaka, prof. KUL