OPIS
"Publikacja (…) jest wartościowym materiałem zarówno w aspekcie badawczym, jak i przeglądowym, dotyczącym problematyki zaufania, relacji interpersonalnych, kształtowania kompetencji społecznych osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarte w pracy badania mają charakter nowatorski, ukazują perspektywę możliwych i koniecznych działań o charakterze edukacyjnym w odniesieniu do osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Opiekunom, wychowawcom, nauczycielom osób z niepełnosprawnością wskazują na potencjał ich podopiecznych, ale również na niebezpieczeństwo zaniechań w obszarze edukacji do zaufania. (…)
Książka znajdzie licznych adresatów, w moim przekonaniu stać się nimi powinni, w kontekście praktyki, studenci kierunków z obszaru nauk społecznych (pedagogika, socjologia, psychologia), pedagodzy specjalni, nauczyciele, pracownicy socjalni, terapeuci i wszyscy ci, którzy zawodowo lub w inny sposób są związani ze współpracą z osobami z niepełnosprawnością, i to nie tylko intelektualną."
Z recenzji prof. dr hab. Iwony Chrzanowskiej
"Książka Teresy Żółkowskiej podejmuje szereg wątków istotnie wzbogacających pedagogikę specjalną. Dla tej mocno upraktycznionej subdyscypliny pedagogiki jest to praca wartościowa poprzez inspiracje do refleksji nad kierunkami jej rozwoju w wymiarze teoretycznym i praktycznym. To element krytycznej pedagogiki specjalnej, budowanej w ostatnich latach w Polsce przez pojedynczych badaczy."
Z recenzji prof. dra hab. Amadeusza Krausego