OPIS
Magdalena Marzec-Jóźwicka wypowiada się na wszystkie tematy kompetentnie i z wewnętrznym przekonaniem - jako doświadczony nauczyciel w szkole i na uniwersytecie [...] Doświadczenie i wiedza pozwoliły jej połączyć teorię z praktyką. Autorka skupiła uwagę przede wszystkim na nauczycielu - jednym z podmiotów procesu dydaktycznego, nie zapominając, oczywiście, o podmiocie oddziaływań nauczycielskich, czyli o uczniu.
Dr hab. Ewa Ogłoza, Uniwersytet Śląski
Książka Magdaleny Marzec-Jóźwickiej jest publikacją rzetelną, nowoczesną, nowatorską, opartą na własnych doświadczeniach pedagogicznych. Napisana jest językiem przystępnym, ciekawie wykorzystuje elementy perswazyjne, jest dobrze skomponowana. Niewątpliwie może być cennym źródłem inspiracji i przemyśleń dla współczesnego nauczyciela. [...] Autorka porusza w niej elementarne kwestie odnoszące się do dydaktycznych i wychowawczych problemów współczesnej szkoły.
Prof. dr hab. Roman Doktór, KUL