OPIS
Trening interakcji społecznych dla nastolatków i młodych dorosłych z autyzmem
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Umiejętności te nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem drugiej części Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, przeznaczonej dla nastolatków i młodych dorosłych: dzielimy umiejętności na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. W książce krok po kroku prezentowane są umiejętności potrzebne w sytuacjach, z którymi nastolatki niejednokrotnie stykają się w codziennym życiu, takie jak:
nawiązywanie i podtrzymywanie przyjaźni,
zadawanie pytań nauczycielowi podczas lekcji,
powitania i pożegnania,
okazywanie empatii i zrozumienia,
przerywanie rozmowy innym osobom,
wykonywanie trudniejszych zadań w szkole,
unikanie delikatnych tematów podczas rozmowy,
praca w grupie,
zaproszenie drugiej osoby na randkę,
zaprezentowanie się podczas rozmowy o pracę,
proszenie o pomoc,
radzenie sobie z przeciwnościami.