OPIS
Główne zadanie zarządu polega na tym, by zapewnić organizacji zdolność przetrwania, zapewnić jej strukturalną siłę i zdrowie, zdolność do sprostania nadchodzącym wyzwaniom, adaptacji wobec nagłych zmian i wykorzystania nowych nadarzających się możliwości. Sztuka prowadzenia biznesu to w rezultacie ciągła czujność i gotowość do zmian. Aby organizacja mogła odnosić sukcesy musi posiąść inteligencję i zdolność uczenia się. Musi nauczyć się, w jaki sposób wciąż odnawiać swoje zasoby i kreować oraz wprowadzać rozmaite innowacje, aby zwiększać swoją elastyczność w dostosowaniu się do zmieniającego się rynku zachowując jednocześnie swoje unikalne cechy i specjalności (kompetencje). Wymaga to stałej obserwacji otoczenia i naturalnie siebie, aby nie dać się zaskoczyć nowatorskimi strategiami konkurencji i nieuchronnie nadchodzącymi kryzysami gospodarczymi. Jeśli mamy wykształconą zdolność obserwacji oraz system rejestracji i analizy dziejących się zdarzeń to możemy odpowiednio wcześnie reagować i wprowadzać zmiany dostosowujące. Jak to robić ? myślę, że podpowie ta książka.