OPIS
Stwórz i utrzymaj kulturę kaizen w swojej organizacji.
Wykorzystując ponad 50 lat zbiorczych doświadczeń specjalistów pomyślnie stosujących kaizen w trakcie transformacji organizacji z wielu branż, niniejsza książka wyjaśnia, jak szybko, ale trwale udoskonalić pracę i polepszyć wyniki. Jest szczegółowym przewodnikiem, dzięki któremu czytelnik dowie się, jak przeprowadzić usystematyzowane wdrażanie kaizen poprzez organizowanie warsztatów kaizen. Rzeczywiste przykłady pokazują, jak kultura kaizen sprawdza się w takich firmach jak Toyota, Zappos czy Wiremold. Ten praktyczny poradnik, pełen cennych spostrzeżeń liderów z Kaizen Institute, tłumaczy:
-
dlaczego kultura kaizen jest konieczna,
-
jakie jest prawdziwe znaczenie kaizen,
-
skąd wywodzą się warsztaty kaizen,
-
jak kaizen sprawdza się jako strategia w praktyce,
-
jak utrzymać kulturę kaizen,
-
jak rozpoznać organizacyjną gotowość do transformacji,
-
jak pokonać kulturowe przeszkody,
a ponadto zawiera studia przypadków omawiające faktyczne wdrażanie kaizen w organizacjach różnej wielkości i z różnych branż.
***
Firmy wiele robią dla implementacji u siebie kultury kaizen, robią to od wielu lat i mimo to mają trudności w realnej ocenie stopnia zaawansowania kultury kaizen w swojej organizacji. Trudności w ocenie rodzą się na poziomie interesariuszy i wynikają z różnych optyk patrzenia na organizację, korzyści lub strat jakie osiągają oni dzięki współpracy lub pracy w organizacji, a także stopnia ich identyfikacji z organizacją. Jestem przekonany, że książka w znacznym stopniu pomoże Państwu rozwiązać problem uzmysłowienia sobie, czym tak naprawdę jest kultura kaizen.
Mariusz Bryke, CEO Kaizen Institute Poland
Książka, którą trzymasz w ręku, pełna jest rzeczywistych przykładów problemów i rozwiązań stosowanych w czasie transformacji kulturowej. Jak podkreślają autorzy, kultura determinowana jest przez zbiór zachowań, które inicjowane są na poziomie przywódcy i spływają na niższe szczeble organizacji. Ta książka daje nadzieję, że i ty zdołasz przekształcić swoją organizację. Pamiętaj jednak: musisz zacząć już dziś – nie jutro, w przyszłym miesiącu albo w przyszłym roku. Twój system niedomaga, ty siedzisz u sterów, a kaizen jest odpowiedzią na twoje problemy.
lek. med. John Toussaint, założyciel i dyrektor zarządzający ThedaCare Center for Healthcare Value
***
Jon Miller może pochwalić się 20-letnim doświadczeniem z zakresu kaizen. Jest dyrektorem zarządzającym Kaizen Institute Consulting Group. Był współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym Gemba Research, zanim firma połączyła się z Kaizen Institute. Jest autorem wielu artykułów. Był tłumaczem i wydawcą Taiichi Ohno’s Workplace Management. Swój wkład wniósł również do wielu innych książek wydawnictwa McGraw-Hill, chociażby Gemba Kaizen czy Kaizen in Logistics and Supply Chains.
Mike Wroblewski ma ponad 25-letnie doświadczenie w obszarze inżynierii przemysłowej, zarządzania produkcją i kaizen. Jest dyrektorem Kaizen Institute USA. Jest często zapraszany jako główny prelegent na konferencje, gdzie dzieli się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami z zakresu kaizen.
Jaime Villafuerte ma 20-letnie doświadczenie na polu strategicznego i taktycznego wdrażania ciągłego doskonalenia. Jest dyrektorem ds. Lean Six Sigma w Jabil Inc., firmie zatrudniającej ponad 165 000 pracowników w 33 krajach. Przewodzi tam transformacji Lean Six Sigma. Jest autorem The Lean 6 Sigma Deployment Memory Jogger.