OPIS
W książce przedstawiono problematykę nowoczesnej dyplomacji gospodarczej. Autorzy nie ograniczają się do naświetlenia działalności służb ekonomiczno - handlowych jako głównego narzędzia dyplomacji gospodarczej państw, w tym także Polski, lecz starają się przedstawić ich funkcjonowanie w szerszym kontekście. Szczegółowo omawiają między innymi: nową definicję terminu "dyplomacja" oraz ważniejsze formy nowoczesnej dyplomacji, takie jak "dyplomacja publiczna" i "dyplomacja kulturalna",tradycyjne funkcje dyplomatyczne,działalność organów państwa realizujących zadania dyplomacji, tło historyczne i ekonomiczne oraz zjawiska, które przyczyniły się do wyodrębnienia dyplomacji gospodarczej,system organizacji oraz nowe role i funkcje dyplomacji w międzynarodowych powiązaniach, strukturę służb dyplomatyczno - handlowych, ich zadania oraz rozwiązania modelowe wdrożone i stosowane w Stanach Zjednoczonych i wybranych krajach Unii Europejskiej, model dyplomacji gospodarczej w Polsce.