OPIS
Ponieważ proces rozpoczynania działalności gospodarczej jest długi i skomplikowany, sugerujemy, aby starannie przygotować pole działania dla tej największej inwestycji w Waszym życiu (zarówno finansowej, jak i osobistej). Musicie mieć czas na zmodyfikowanie pierwotnych pomysłów, zdobycie umiejętności i informacji, które sprawią, że firma będzie inna niż wszystkie. A to wszystko jest gwarancją sukcesu. Ta książka podpowie:
- Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę zakładając własny biznes.
- Jak przygotować siebie i rodzinę do tej decyzji.
- Jak określić swój produkt i rynek. Jak racjonalizować koszty.
- Jak uchronić się przed brakiem kapitału.
- Jak zdobywać i wykorzystywać potrzebne informacje. Jak dobierać współpracowników.
- Jakie znaczenie ma lokalizacja firmy.
Książka ta jest skierowana do wszystkich przyszłych przedsiębiorców - tych, którzy planują odnieść sukces w biznesie. Moją rekomendacją, jako autora, niech będzie fakt, że mam za sobą ponad 25 lat doświadczeń w małym biznesie i osobiście popełniłem większość błędów, jakie przeważnie zdarzają się początkującym właścicielom małych firm. W 1977 roku otworzyłem własną firmę, Upstart Publishing Company Inc. Był to dość typowy początek: brak kapitału, niepewność co do rynków, produktów i cen; uczenie się na błędach. Teraz żałuję jedynie, że nie założyłem tej firmy wcześniej. Przetrwanie firmy Upstart też było typowe. Większości małych firm udaje się przetrwać, pod warunkiem, że ich właściciele są zdeterminowani, uparci i zdecydowani kontrolować te zmienne, które kontrolować można. Zmiany, związane z rynkiem, konkurencją, produktami i potrzebami klienta są nieuniknione. Małe firmy potrafią przystosować się do tych zmian, ponieważ ich właściciele umieją przewidywać i dobrze planować. Firmom, które są zbyt skostniałe, nic takiego się nie uda.