OPIS
Najnowsze badania wykazują skuteczność terapii zabawą w pracy z dziećmi z trudnymi zachowaniami, z zaburzeniami rozwojowymi, z niepełnosprawnościami, a także znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej. Garry L. Landreth nie tylko omawia rozwój terapii zabawą i przedstawia podstawowe badania poświęcone tej formie pracy z najmłodszymi, ale także szczegółowo i w przystępny sposób uczy, jak budować relacje z dzieckiem, tak aby mogło ono w pełni wyrażać i odkrywać swoje Ja poprzez zabawę w celu optymalnego wzrostu i rozwoju.
W książce omówiono m. in. znaczenie zabawy w życiu dzieci, funkcje zabawy w procesie terapeutycznym, założenia zorientowanej na dziecko terapii zabawą, zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi, rolę terapeuty i rodziców w terapii zabawą. Terapeuci znajdą tutaj także szczegółowe wskazówki dotyczące organizacji pokoju zabaw oraz zalecanych zabawek i materiałów, sugestie, jak odnosić się do rodziców i jak wyjaśniać terapię zabawą oraz sugestie dotyczące reagowania na typowe problemy pojawiające się w pokoju zabaw.
„Proces nawiązywania relacji z dzieckiem, które doświadcza możliwości bycia sobą, jest nie do opisania i można go poznać tylko w chwilach, kiedy rzeczywiście jesteśmy razem. Moim zamiarem było otworzyć drzwi do tego, jak dziecko przeżywa, eksploruje, poznaje i tworzy świat pełnego zachwytu, ekscytacji, radości, smutku oraz jaskrawych barw życia”. – Garry L. Landreth, fragment z Przedmowy
„Terapia zabawą” to klasyka, a jednak tchnie nowością. Ta książka przypomina o tym, co najważniejsze - o szacunku , zrozumieniu, akceptacji. W świecie pełnym (stresujących) pytań „co powinno” dziecko i „jak to zrobić?”, pomaga nam zatrzymać się i zapytać samo dziecko: „kim jesteś?”. Lektura daje do myślenia. Dodatkowo przedstawia terapię zabawą w sposób uporządkowany i łatwy do wykorzystania we własnej praktyce. Polecam! dr Diana Senator