OPIS
Podręcznik do nauki terminologii psychologicznej w języku angielskim.
Podręcznik został napisany z myślą o tych wszystkich, którzy chcą doskonalić swoją znajomość słownictwa, stylistyki i czytania różnych odmian angielskich publikacji psychologicznych (artykułów, monografii i podręczników, ale też pozycji popularnonaukowych).
Podręcznik skierowany zwłaszcza studentów kierunków, na których psychologia jest liczącym się przedmiotem. To nie tylko psychologia jako taka, lecz także pedagogika, socjologia i dyscypliny medyczne. Uwzględnili także miłośników wiedzy psychologicznej, którzy z czystej ciekawości i pasji chcą pogłębiać swoją wiedzę sięgając do anglojęzycznych źródeł. Podręcznik został opracowany w taki sposób, aby mógł być wykorzystany zarówno do nauki w grupie pod opieką lektora, jak i dla preferujących samokształcenie.
Książka zawiera trzynaście rozdziałów koncentrujących się na wybranych obszarach psychologii. Oprócz tekstu wprowadzającego, każdy z nich zawiera zestaw ćwiczeń pozwalających na opanowanie i utrwalenie kompetencji językowej w danym obszarze. Ćwiczenia są zróżnicowane. Jedne z nich testują rozumienie tekstu czytanego (pytania typu prawda/fałsz, quizy), inne to zadania wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk własnymi odpowiedziami, ćwiczenia ze słowotwórstwa, dopasowywanie słów do definicji/opisów i zastępowanie wyrażeń z języka potocznego terminami naukowymi.
Z podręcznika największe korzyści odniosą osoby, które opanowały kursy General English na poziomie średnio zaawansowanym i wyższym.