Wyścig z maszynami. Jak rewolucja cyfrowa napędza innowacje, zwiększa wydajność i w nieodwracalny sposób zmienia rynek p

okładka

Wyścig z maszynami. Jak rewolucja cyfrowa napędza innowacje, zwiększa wydajność i w nieodwracalny sposób zmienia rynek p

Produkt jest aktualnie niedostępny

Kliknij tutaj, jeśli chcesz otrzymać maila, gdy produkt się ukaże.

OPIS

Kultowa książka naukowców z amerykańskiego Instytuty Technologii w Massachusetts (MIT). Erik Brynjolfsson i Andrew McAfee, analizując wysoki poziom bezrobocia w USA, uważnie przyglądają się teorii „końca pracy”. Argumentują, że w obliczu rosnących kompetencji maszyn, przeciętny pracownik traci silną pozycję na rynku, którą do niedawna jeszcze zachowywał. Źródłem utrzymującego się dziś wysokiego bezrobocia jest – zdaniem autorów - nieprzystosowanie przeciętnego pracownika do warunków panujących na rynku oraz fakt, że pod względem kompetencji i wydajności przegrywa on z maszynami.
Analiza rynku pracy jest dla autorów jedynie punktem wyjścia do szerokich rozważań o skali postępu technologicznego ostatnich lat. Opisując wykładnicze tempo rozwoju technologii, autorzy posługują się metaforą ziarenka ryżu na szachownicy. Twierdzą, że przestaliśmy już nadążać za tym procesem. Podobnie jak Raymond Kurzweil, guru środowiska singultarian (wyznawców teorii osobliwości), podając przykłady z dziedziny GPT (general purpose technology) wskazują, że komputery zaczynają zastępować nas w kolejnych dziedzinach życia, ponieważ potrafią dopasowywać się do danych sytuacji i operować czymś na kształt intuicji. I snują wizję gospodarki przyszłości, napędzanej innowacjami i pracą maszyn. A jak w tym wszystkim ma odnaleźć się człowiek?
Autorzy: Erik Brynjolfsson wykłada w Sloan School of Management na amerykańskiej uczelni Instytut Technologii w Massachusetts (MIT), a także jest dyrektorem funkcjonującego tam MIT Initiative on the Digital Economy i MIT Center for Digital Business. Zarządza także periodykiem Sloan Management Review. Pracuje w amerykańskim Narodowym Biurze Badań Ekonomicznych (NBER). Studiował na Uniwersytecie Harvarda i na MIT. Andrew McAfee współzarządza MIT Initiative on the Digital Economy. Jest też jednym z dyrektorów w MIT Center for Digital Business i nadzoruje prowadzone tam badania. Podobnie jak Brynjolfsson ukończył studia na Uniwersytecie Harvarda i na MIT. Napisał książkę pt. Enterprise 2.0: New Collaborative Tools for Your Organization's Toughest Challenges.

DODATKOWE INFORMACJE

  • Format:160x235 mm
  • Liczba stron:96
  • Oprawa:miękka
  • ISBN-13:9788363993191
  • Data wydania:16 październik 2015
  • Numer katalogowy:280831

RECENZJEjak działają recenzje?

Lista recenzji jest pusta

DOSTAWA

DARMOWA dostawa powyżej 299 zł!

Realizacja dostaw poprzez:

  • ups
  • paczkomaty
  • ruch
  • poczta

OPINIE

Nasza strona używa plików cookies, w celu ułatwienia Ci zakupów. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności

© 2006-2024 Gildia Internet Services Sp. z o.o. and 2017-2024 Prószyński Media Sp z o.o. PgSearcher