OPIS
Teatr w Biblii omawia biblijne „instrukcje sceniczne” dotyczące czasu, przestrzeni, przemieszczeń bohaterów, kostiumów, rekwizytów, oświetlenia i innych elementów teatralnych, które zawarte są w tekście ksiąg i współtworzą ich treść. Książka zajmuje się także zagadnieniem „pozascenicznej” obecności Boga. Prezentując postaci Debory, Tamar, Rut, Estery, Elizeusza, Jonasza, Ezechiela, Mojżesza, Jehu oraz Dawida i Batszeby analizuje między innymi problematykę ciała kobiety, jako rekwizytu scenicznego (Nałożnica w Gabaa), „edukacyjnego” teatru Księgi Przysłów, i wiele innych.
Prof. dr emeritus Uniwersytetu w Telawiwie, Szymon Levy wydał ponad dziesięć książek poświęconych utworom dramatycznym Samuela Becketta, dramatowi i teatrowi izraelskiemu oraz teorii chaosu. Jest autorem licznych artykułów i recenzji opublikowanych w języku hebrajskim, angielskim i niemieckim. Pełnił także funkcje dramaturga w telawiwskim Teatrze Habima i jerozolimskim Khan Theatre oraz przetłumaczył sto czterdzieści sztuk dramatycznych na język hebrajski. Levy był dyrektorem artystycznym festiwalu Izraelskiego Teatru Alternatywnego Acco, nadto członkiem wielu izraelskich rad artystycznych, w tym komisji Ministerstwa Kultury, powołanej na rzecz promocji teatru izraelskiego. Autor Teatru w Biblii jest także artystą teatru, reżyserował sztuki dla teatru i radia w Izraelu, Kanadzie i Europie. Kochanek Harolda Pintera w jego reżyserii wystawiany był w telawiwskim Cameri Theatre, a Ihre Haende auf der Schwelle w szwajcarskim Teatrze Miejskim w Brnie. Autorska sztuka Levy’ego Audition grana była na deskach Tmuna Theatre w Telawiwie.