OPIS
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce to ważna umiejętność. Powinni ją opanować wszyscy uczniowie.
Zadania wymagające stosowania jednostek miar często sprawiają dzieciom trudność. Rozwiązywanie zadań tekstowych wymaga od uczniów analizowania tekstu w celu wyodrębnienia danych, szukania wzajemnych zależności miedzy nimi, logicznego myślenia.
Nabycie tych umiejętności jest niezbędne. Tylko wówczas dziecko może z sukcesem kontynuować naukę matematyki.
Materiał programowy zawarty w podręcznikach stosowanych w klasach I – III nie zawsze zawiera dostateczną liczbę zadań praktycznych pozwalających wyćwiczyć te umiejętności.
„Matematyka na szóstkę” to zadania o podwyższonym stopniu trudności, wykraczające poza podstawę programową. Pomagają powtórzyć i utrwalić nabyte umiejętności, ćwiczą umiejętność rozwiązywania zadań złożonych, rozwiązywania nietypowych problemów. Mogą być wykorzystane przez nauczyciela do wspólnej pracy na lekcji po opanowaniu danego działu, powtórzenia materiału lub do pracy na zajęciach koła matematycznego.
Zadania zostały podzielone na następujące działy: obliczenia zegarowe, mierzenie, obwody figur geometrycznych, ważenie, obliczenia pieniężne, pomiar temperatury oraz ciekawe zadania (czyli zadania ćwiczące logiczne myślenie).