OPIS
Książka może być interesującą pozycją dla menedżerów zarówno sektora prywatnego, jak i publicznego, a zwłaszcza menedżerów szkolnictwa wyższego, oraz pracowników uczelni. Benchmarking jest z powodzeniem stosowany w szkołach wyższych na świecie. W Polsce do tej pory nie został wprowadzony do praktyki zarządczej. Podjęcie przez autorkę problematyki benchmarkingu jako narzędzia doskonalącego zarządzanie uczelnią stanowi zatem nowatorskie przedsięwzięcie. Celem publikacji jest usystematyzowanie wiedzy na temat inicjatyw benchmarkingowych w szkolnictwie wyższym na świecie.
W książce szczegółowo omówiono między innymi:
- pojęcia związane z zarządzaniem uczelnią, - rolę koncepcji organizacyjnego uczenia się oraz organizacji uczącej się w kontekście uczelni, - definicję oraz ewolucję pojęcia benchmarkingu, - cele benchmarkingu, jego bariery i korzyści z wdrożenia, - autorską klasyfikację benchmarkingu z uwzględnieniem kryterium przedmiotowego, podmiotowego, rodzaju danych i ochrony danych, wsparcia i relacji z partnerami, - przesłanki podejmowania benchmarkingu w szkołach wyższych, - referencyjną metodykę benchmarkingu procesowego w uczelni, opartą na koncepcji spirali benchmarkingowej A. Kelly'ego.