OPIS
Książka dotyczy centralnego dla zachowań społecznych problemu, jakim jest tworzenie wartościowych, pogłębionych relacji społecznych zwanych w skrócie społeczeństwem obywatelskim. Współczesna Polska przeżywa dość znaczny kryzys więzi, autorytetów, zmiany i modyfikacji tak motywacji ludzkich, jak i orientacji moralnych i politycznych zawirowań. Autorka podejmuje te kwestie, analizując je z punktu widzenia konkretnej perspektywy, jaką jest komunikacja polityczna w skali lokalnej. Konkrety lokalności uwiarygadniają tezy ogólniejsze o fundamentalnym znaczeniu zachowań komunikacyjnych w powszechnym dyskursie społecznych organizacji, stowarzyszeń, partii, urzędów, fundacji, radnych i prostych obywateli, jednostek ludzkich uwikłanych w skomplikowane relacje pełnionych ról i własnych wartości, emocji i motywacji. Tematyka dla socjologii i psychologii społecznej podstawowa.
Z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Nęckiego