OPIS
Pisanie i dyskutowanie o przemianach wartości społeczno-kulturowych poszczególnych społeczeństw w procesie zmian globalizacyjnych stanowi ciekawy, ale też trudny temat rozpraw naukowych. Autorka podejmuje próbę prezentacji przemian wartości społeczno-kulturowych zachodzących w norweskim systemie edukacji obowiązkowej w dobie wielokulturowości. Norwegia od lat stara się propagować kolektywistyczne wartości, które przekazywane są uczniom za pośrednictwem systemu edukacji. Jak się okazuje, ideały i wartości z norweskiej podstawy programowej w praktyce szkolnej realizowane są w różnym stopniu i z różnym natężeniem. Klimat klasy i szkoły norweskiej pokazuje, że nie zawsze stwarza ona takie same możliwości wszystkim uczniom oraz że nie zawsze jest tak tolerancyjna i demokratyczna, jak deklaruje, szczególnie wobec dzieci imigrantów. O tych i innych przemianach wartości społeczno-kulturowych oraz wyznań szkoły norweskiej w dobie wielokulturowości rozprawia niniejsza książka.