OPIS
Książka powstała z myślą o coraz częściej pojawiającym się problemie nienaturalnego, niewprawnego i nieestetycznego pisma odręcznego wśród dzieci. Autor szczegółowo przedstawia system nauki pisania metodą płynnego ruchu, obejmujący nowy krój liter elementarzowych. W podręczniku umieszczono cenne wskazówki metodyczne związane z nauczaniem sztuki pisania, zaproponowano nowe wzory zeszytów oraz przedstawiono katalog wszystkich znaków i procedur ich wytwarzania.
„Celem naszego projektu było opracowanie takiego systemu nauki pisania,
który z jednej strony prowadził będzie do pisma odręcznego ocenianego przez statystycznego obserwatora jako estetyczne, czytelne, wyrobione i płynne, z drugiej zaś uwzględniał będzie obecnie dostępną wiedzę teoretyczną i praktyczną o neurofizjologicznych mechanizmach uczenia się. Oczywiście przy wyborze konkretnych krojów liter rozpatrzyliśmy wiele różnych kryteriów, rozważyliśmy też szczegółowo wyniki prac Tadeusza Wróbla i innych badaczy zajmujących się zagadnieniami nauki i doskonalenia pisma odręcznego”.
fragment książki